W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o kluczowym znaczeniu interakcji. Ludzie coraz rzadziej mają ochotę tylko słuchać, czy oglądać, co przekazują media, a coraz częściej chcą sami brać udział w różnego rodzaju dyskusjach. Dlatego też media muszą zmieniać się, wychodzić naprzeciw tym potrzebom coraz to skuteczniej. Jak? Oczywiście poprzez wprowadzenie interakcji.
Jak wygląda to w telewizji? Wiele jest dzisiaj programów z udziałem publiczności. Coraz częściej pojawiają się też możliwości wysyłania maili, czy sms – ów z własną opinią. I to, co mówią widzowie, staje się dalej tematem do dyskusji.
Jeszcze ciekawiej wygląda to z perspektywy radio. Tutaj tworzone są specjalne audycje radiowe, gdzie to słuchacze zabierają głos. Po prostu dzwonią oni do radia i zadają pytania, czy biorą udział w dyskusjach.W efekcie audycje mają charakter interakcyjny. Słuchacz nie tylko słucha, ale też reaguje, inicjując rozwój rozmowy na dany temat.
I takie media są nam dzisiaj potrzebne. Otwarte na odbiorcę.