Zdobycie pierwszych klientów
Wydawać by się mogło, że nigdy nie ma dobrego momentu na otwarcie własnego biznesu. W każdym momencie na początkującego przedsiębiorcę czyhają zagrożenia i wątpliwości, czy to niestabilna sytuacja gospodarki, czy inflacja, czy zmiany społeczne, przez które być może nasz produkt w niedługim czasie przestanie być atrakcyjny. Całkowitej pewności powodzenia nie ma nigdy, nie można więc czekać i czekać i odkładać rozruchu firmy – bo można go w ten sposób odkładać w nieskończoność. Do odważnych świat należy. Zamiast zastanawiać się co może pójść nie tak, zastanowić się należy nad jak najlepszym rozwiązaniem tego, póki co wyimaginowanego problemu.
Boimy się, że rosnące stopy procentowe uniemożliwią nam spłatę kredytu? Umówmy się z doradcą finansowym, na przykład poprzez bank, i przedyskutujmy z nim tę kwestię, zabezpieczmy się. Konkurencja odbierze nam klientów? Wyszukajmy w internecie na przykład frazę „agencja reklamowa Dąbrowa Górnicza” i poprośmy o ofertę kampanii marketingowej, która przyciągnie zainteresowanie potencjalnych klientów. Nasz produkt przestanie być wystarczający? Nie osiadajmy na laurach i pracujmy na kolejnymi produktami i ich modernizacjami. Nie pozwólmy, by nasz biznes już na początku stanął w miejscu, cały czas bądźmy kreatywni.